Tidslinje-tirsdag

Flere brugere har allerede, efter eget ønske, taget Facebooks nye tidslinje i brug. Men nu kommer tidslinjeændringen til alle os andre – om vi vil det eller ej. Det nye design er langt mere visuel end dens forgænger. Fladen domineres af et “cover-billede”, der ligger i toppen af  profilen og profilbilledet tildeles dermed umiddelbart en mindre rolle.

Timeline

Kort fortalt giver ændringen brugerne bedre overblik over deres facebookaktiviteter samtidigt med, at kommercielle aktører får optimeret deres muligheder for at målrette deres budskaber til den enkelte bruger.

Tager man som almindelig forbruger de “negative briller” på kan tidslinjen således opfattes som en kamuflering af de mange nye annoncemuligheder som Facebook åbner op for netop nu. Et positivt orienteret svar på årsagen til den nye timeline kunne derimod være, at det nye design er flottere og dermed højner brugeroplevelsen. Samtidig tilbydes vi også bedre og mere overskuelige muligheder for at dele vores oplevelser med vores netværk.

Facebook tilbyder selvfølgelig brugerne et hurtigt og visuelt overblik over de nye funktioner og fordele. Se her