Kvalnet

Onsdag d.29.02.12 var MediaCom Insight inviteret til Kvalitativ Netværksmøde hos Huset Markedsføring, som er Danmarks største netværk af marketingprofessionelle, under overskrifterne intern/ekstern briefing og user raids.

Det var en rigtig fin formiddag hvor Morten Rosentoft, Market Research Manager fra medicinalvirksomheden Abbott, startede dagen med at komme med anbefalinger til en intern/ekstern briefing set fra en analysekøbers (ligesom MediaCom) position. Det handlede hovedsagligt om gensidige forventningsafstemninger og en understregning af, hvor vigtigt det er at have et klart formål både eksternt og internt, inden man påbegynder analysen.

Line Groes fra forandringsbureauet ”IS IT A BIRD” fortalte om user raids, som bureauet har udviklet og som står i klar kontrast til andre typer af brugercentrede designmetoder. Line Groes kom med en række metoder og cases som alle var meget inspirerende og lærerige. Disse vil der blive blogget om i et senere blogindlæg. Hvis du vil vide mere om IS IT A BIRD så se her.