IS IT A BIRD – User Raids

Forandringsbureauet IS IT A BIRD har udviklet en række user raids, som er hurtige og effektive metoder til at forstå menneskers adfærd og efterspørgsel. Du møder målgruppen “on location”, hvilket skaber en særlig værdi nemlig en følelsesmæssig forståelse for målgruppen. Det behøver altså ikke at være dyrt eller besværligt at få viden fra brugerne – tværtimod, skal det i følge Line Groes være quick and dirty! Det handler om at lede efter en værditilførelse i stedet for den “sande sandhed”. Nedenfor vil nogle af disse user raids blive præsenteret ganske kort.

Sensing from the field

  • Formål: viden om hvad brugerne rent faktisk gør, som de ikke kan genfortælle

Mesterlære (gå i lære hos sin bruger)

  • Formål: viden om hvad brugerne gør og hvorfor de gør det

Vennepar

  • Formål: indsigt i intime detaljer, drømme, præferencer og værdier

Rapid Persona

  • Formål: viden om hvad brugerne rent faktisk gør, er optaget af og drømmer om

Analog research

  • Formål: Ny inspiration og idéer til løsninger fra relaterede miljøer

Co-creation

  • Formål: skabe træfsikre løsninger ved inddragelse af brugere i udviklingen

Associationskort

  • Formål: hjælper brugerne med at sætte ord på følelser, oplevelser, værdier og præferencer

Det handler om at facilitere en følelsesmæssig forståelse og huske på, at brugerne ved meget – udnyt denne viden!