Pinterest for brands

Skal en virksomhed lave en Pinterest profil? Vores svar er “Go for it!” – og især hvis din målgruppe er kvinder. 70% af alle “pinners” er nemlig kvinder. Men husk at Pinterest er et visuelt “opdagelses-netværk”, som ikke skal anses for værende en boradcast mekanisme – derfor skal tilgangen for brands og virksomheder være en smule anderledes. Tænk ud af boxen. Nedenfor kommer vi med et par råd til jer, som går med disse tanker;

Promover en livstil

Idéen bag brandet er det, der giver mening på Pinterest – tænk ud af boxen og pin til universet bag og omkring brandet. Arbejder du eksempelvis indenfor mode så pin til nye trends, sketches, modeshows, designere, streetfashion osv. Amerikanske “Gap” er et eksempel på dette.

Tænk Pinterest som en fokusgruppe

Følg de pinners, der følger dit brand – og brug dem til inspiration; hvad pinner de, hvem følger de, hvilke drømme, passioner og interesser har de? osv.

Crowdsource

Bed dine brugere om at pinne billeder af dem selv med dine produkter. Repin så disse til et “VIP-board” på din egen profil

Skab konkurrencer

Eksempelvis; “Pin it to win it”

Inspirer dit team

Skab et moodboard, inspirationskilde eller forum for nye idéer, som I kan bruge både internt og eksternt.

Lad ikke den “pin-it-button” være for langt væk!