QR-koder på outdoor er en oplagt mulighed – udnyt den

I foregående blogindlæg viste vi, hvordan den svenske supermarkedskæde ICA sælger “madkasser” på hovedbanegården i Stockholm. Dette lader sig rent fysisk gøre ved brug af QR-koder.

QR-koder er en oplagt mulighed på især outdoor/adshells, men kun hvis de bruges på den rette måde. Nedenfor har vi samlet en række gode råd – eller spørgsmål, du kan stille dig selv, inden du bevæger dig ud i QR-verdenen.

Spred det gode budskab
Giver du brugeren en årsag til at scanne QR koden?

Placering
Er det fysisk muligt at scanne QR koden?
Er QR koden placeret optimalt i forhold til den action du ønsker?

Guide brugeren
Guider du brugerne til, hvordan QR koden scannes?
Informerer du om hvordan brugeren får en scanner applikation på telefonen?

Værdi og relevans
Skaber du værdi og relevans for brugeren?
Skaber du værdi og relevans for din virksomhed?