Method Insight

Peopel first, better results er ikke bare noget vi siger, men også noget vi gør! Formålet med vores “Method Insight” er da også netop, at bringe en kulturel forståelse ind i medieplanlægningen.

Inspirationen er hentet fra “Method Acting”, hvor skuespillerne, som en del af deres forberedelse, ikke bare læser manuskriptet, men over en periode lever et liv, der afspejler livet på den karakter, de skal spille, så de kommer “ind under huden” på deres rolle, opnår en dybdegående forståelse for rollen og dermed kan spille den mere troværdigt.

Method Insight handler således om, at alle MediaComs plannere skal “ind under hunden” på de målgrupper, som de planlægger til. I sensommeren 2011 gennemgik alle MediaComs plannere derfor et intensivt træningsforløb, hvor Insight uddannede i kvalitative metoder og teknikker, der betyder, at vores plannere nu har redskaberne til at opnå en mere dybdegående viden end desktop research alene kan genere. Konkret betyder det, at plannerne interagerer med – og observerer de målgrupper, de planlægger til. De bruger tid sammen med deres målgrupper i deres naturlige omgivelser, hvormed de får “førstehånds-indsigter” om deres motivationer og adfærd.

Vi er i Insight stolte over at være del af en virksomhed, hvor alle arbejder målrettet på at forstå de mennesker vi planlægger til. Du vil her på bloggen løbende have mulighed for at følge med i noget af det fantastiske arbejde, som vores plannere laver.