Real World Street

I MediaCom tror vi på, at:

Communications that get results in the real world have to begin in the real world. With no chance for fake answers or pretence, the Real World Street project gives us unprecedented access to the truth about communications and their effectiveness” (Sue Unerman CSO, Mediacom UK)

Blandt andet derfor etablerede vi vores Real World Stret-paneler.

MediaCom’s første Real World Street (RWS) blev grundlagt i 2005 af MediaCom UK, der rekrutterede 25 familier i en gade i udkanten af London, som kunne repræsentere hele England.
Siden har MediaCom globalt etableret RWS-paneler i hele norden, Tyskland, Spanien, Australien, Kina, Japan, Singapore, USA og Canada. Det er endvidere planen at etablere paneler i Mexico, Frankrig, Italien, Rusland og Indien. Det stærke netværk betyder, at vi har adgang til værdifulde, nuancerede og internationalt forankrede forbrugerindsigter, der kan styrke og realitetssikre vores kommunikationsanbefalinger – både nationalt og globalt.

I MediaCom Danmark skabte vi vores RWS-panel i 2009

Real World stret gør en forskel! Vi kommer tættere på, bag om ordene og har mulighed for at følge op.

En af de store udfordringer i alle former for forbrugerstudier er at få respondenterne til at slappe af og svare ærligt. Vores nære kontakt til de medvirkende i RWS-panelet betyder, at vi kan skabe et naturligt samtalerum, der ikke alene får respondenterne til at tale frit, men også muliggør indsigt i følsomme og personlige emner. Mange forbrugerstudier baserer alene deres findings på, hvad respondenterne i den pågældende undersøgelse siger. Udgangspunktet for MediaCom’s RWS-undersøgelser er respondenternes hjem, derfor har vi en unik mulighed for at supplere interviewene med etnografiske observationer. Vi får med andre ord mulighed for at komme bagved det sagte og sammenligne det med den måde hvorpå respondenterne rent faktisk agerer. I modsætning til traditionelle forbrugerstudier taler vi løbende med vores RWS-respondenter. Den tilbagevendende kontakt betyder, at vi kan registrere og følge op på eventuelle ændringer i deltagernes holdninger, forbrug og medievaner og linke disse ændringer til en bred kontekst.

Har du spørgsmål til vores Real World Street, hvordan vi bruger det og hvordan det kan skabe værdi for din virksomhed, er du meget velkommen til at kontakte:

Fenja Lyng
MediaCom
Qualitative Research Consultant
Fenja.Lyng@mediacom.dk
Mobile:  +45 31121042

Reklamer